social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

سه‌شنبه1402/3/9

07:34:5

169

رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های اداره کل استاندارد استان‌ مرکزی خبر داد:

معرفی یک فروشگاه وسایل توزین سبک به مراجع قضایی

به گزارش رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های اداره کل استاندارد استان مرکزی، در جریان بازرسی کارشناسان اداره کل  از بازار، یک فروشگاه وسایل توزین سبک در شهر اراک به علت توزیع و عرضه ی ترازوی های غیراستاندارد مورد استفاده در داد و ستد عمومی بر اساس ماده ۴۶ قانون تقویت  و توسعه نظام استاندارد به کمیسیون ماده ۴۲ ارجاع داده شد و مقرر شد واحد فوق جهت اعلام جرم به محاکم قضایی معرفی گردد.
قنبری گفت: این بازرسی ها با هدف نظارت بر بازار در حوزه اندازه شناسی، اوزان و مقیاس ها انجام  می پذیرند. وسایل توزین سبک تولید داخل دارای نشان استاندارد به همراه کد ۱۰ رقمی و هم چنین پلمب سربی و یا پلاستیکی دارای کد سازمان ملی استاندارد ایران بوده و هر وسیله ی توزینی که فاقد پلمب باشد قطعاً غیراستاندارد و جعلی تلقی خواهد شد.
لازم به ذکر است در خصوص وسایل توزین وارداتی وجود پلمب الزامی است و نشان از اصالت کالا دارد.
وی افزود: شهروندان و صاحبان اصناف و واحدهای تولیدی که قصد تهیه وسایل توزین سبک، جهت استفاده در داد و ستد عمومی را دارند ضروری است نسبت به استاندارد بودن این وسایل اطمینان حاصل نمایند. همچنین لازم است هر ساله نسبت به همکاری با کارشناسان و نمایندگان آزمایشگاه همکار برای ازمون دوره ای و دریافت برچسب و تاییدیه صحت عملکرد ترازو اقدام نمایند.

 

تصاویر