social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اطلاعیه و فراخوان

بيشتر

پنجشنبه1402/3/18

13:26:1

159

فراخوان عضویت و شرکت در نشست ترمیم ساختار کمیته فنی متناظر INSO/ISO/TC 153 با عنوان «شیرآلات»

روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مرکزی از برگزاری نشست ترمیم ساختار کمیته فنی متناظر INSO/ISO/TC 153 با عنوان «شیرآلات» خبر داد.
نظر به اهمیت استانداردسازی و کاربرد استانداردهای بین‌المللی در عرصۀ تجارت جهانی، سازمان ملی استاندارد ایران تشکیل کمیته‌ های متناظر با کمیته‌های فنی سازمان‌های بین‌المللی استانداردسازی را در دستور کار دارد. یکی از این سازمان‌ها، سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) است که وظیفۀ تدوین استانداردهای بین‌المللی در تمامی صنایع به جز برق و الکترونیک را برعهده دارد.
با هدف تأمین منافع گروه‌های ذینفع ایرانی در طراحی و تولید انواع شیرآلات صنعتی در بازارهای جهانی از طریق جلب مشارکت متخصصان، دانشگاهیان، تولیدکنندگان، آزمون‌کنندگان و غیره در تدوین استانداردهای بین‌المللی مربوط، کمیته فنی متناظر INSO/ISO/TC 153 با عنوان «شیرآلات» متناظر با کمیته فنی ISO/TC 153 در سال 1395 در استان مرکزی تأسیس شده و دبیرخانۀ آن در شرکت مادرتخصصی ماشین‌سازی اراک (تولیدکننده انواع شیرالات صنعتی) مستقر است.
در دومین نشست ترمیم ساختار این کمیته که در تاریخ 29 خرداد 1402 و به صورت مجازی (برخط) برگزار خواهد شد، «ساختار، دامنه کاری و مسئولین کمیته» معرفی شده، اعضای هیئت رئیسه در سه سال آتی تعیین شده  و «نحوه مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی» در راستای تأمین منافع گروه‌های ذینفع و افزایش سهم تجارت ایران در بازارهای جهانی، تبیین خواهد شد. بنابراین از همه افراد صاحب‌نظر در این زمینه دعوت می‌شود که از طریق آدرس الکترونیکی royavahedi@gmail.com برای عضویت در این کمیته و دریافت لینک شرکت در نشست ترمیم ساختار، اعلام آمادگی فرمایند .