social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

پنجشنبه1402/3/4

16:35:5

159

ارائه توضیحات مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند در کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مرکزی، پرونده شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند، در بیست و دومین کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، بررسی شد.
در این جلسه، که در اداره کل استاندارد و با حضور مدیر کل استاندارد،قاضی منتخب دادگستری، مدیر عامل و مدیر کنترل کیفیت شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند و دیگر اعضا برگزار شد، قاضی کمیسیون ضمن یادآوری قانون تقویت و توسعه استاندارد و جایگاه کمیسیون ماده ۴۲ در قانون، اهمیت رعایت مفاد این قانون و همچنین قانون هوای پاک را تبیین نمود.
میر نظامی، مدیر کل استاندارد نیز به عنوان رئیس کمیسیون، با اشاره به اهمیت اخذ پروانه استاندارد برای فرآورده بنزین تولید شده در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند، عنوان کرد: با توجه به اجباری بودن استاندارد بنزین، شرکت های تولیدکننده این فرآورده که در استان مرکزی مستقر هستند باید جداگانه و به صورت سرزمینی نسبت به دریافت پروانه استاندارد بنزین اقدام نمایند.
وی بیان کرد: مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و مراکز عرضه کالا و خدمات باید نسبت به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد اشراف کامل داشته و ضمن رعایت مفاد این قانون در واحدهای خود نسبت به اجرا و نظارت آن اهتمام داشته و پیشرو باشند.
در ادامه، مدیرعامل شرکت توضیحاتی را در خصوص تولید بنزین درپالایشگاه شازند ارائه داد.
مدیرکنترل کیفیت شرکت نیز ضمن تائید اهمیت استاندارد کالا و خدمات و اظهار آگاهی نسبت به اجباری بودن استاندارد بنزین افزود: شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره)  جهت دریافت پروانه استاندارد این فرآورده اهتمام دارد و  به دلیل پاره ای مشکلات و ناهماهنگی ها، فرآیند دریافت پروانه استاندارد برای بنزین تولیدی این شرکت که با ثبت درخواست در ماه های پیشین آغاز شده بود به تعویق افتاده است.
در پایان، با رای و نظر اعضا و تصمیم قاضی کمیسیون مقرر شد در اسرع وقت، این شرکت فرآیند دریافت پروانه استاندارد را طی نموده و نتیجه را به کمیسیون منعکس نماید.
با توجه به این که اداره کل استاندارد استان مرکزی تنها متولی امر استاندارد در استان می باشد، کلیه تولیدکنندگان کالا و عرضه کنندگان خدمات که کالا یا خدمات آن ها مشمول استاندارد اجباری می باشد باید از این طریق نسبت به طی فرآیند دریافت پروانه استاندارد اقدام کنند.