social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

شنبه1401/9/12

22:11:2

100

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

رعایت استانداردها حق مردم است و باید با جدیت در تمام شئون محقق شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک در جمع مسئولان استاندارد گفت: استاندارد یکی از مهمترین دستگاههایی است که در تولید داخلی، تأمین نیازها  و صادرات به بازارهای جهانی نقش کلیدی دارد.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در دیدار با رئیس سازمان ملی استاندارد و مسئولان استانی گفت: تولید صادرات محور به ویژه تولیدات دانش بنیان باید با جدیت در کشور دنبال شود.
امام جمعه اراک، مهمترین شاخص برای پایداری و حضور در بازارهای جهانی را بهره‌گیری از تولیدات داخلی به جای واردات دانست و افزود: برای تحقق این مهم باید استانداردها در تولید لحاظ و رعایت شود.
آیت الله دری ادامه داد: تمامی کالاها، تجهیزات و ساختمانها باید نشان استاندارد را داشته باشند.
وی ادامه داد: انتظار می رود تأمین نیروی انسانی کارآمد، مجرب و دارای مهارت در این سازمان مورد توجه باشد چرا که رعایت استانداردها حق مردم است و نباید مورد معامله قرار گیرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چنانچه در حوزه صادرات نیز دقت لازم صورت نگیرد آسیب می بینیم.همچنین این مهم باید مدنظر قرار گیرد که  قدرت رقابت در جهان را افزایش دهیم و با رعایت استانداردها نیاز کشورهای مقصد را تأمین کنیم.
آیت الله دری بیان کرد: صنایع  و در راس آن صنعت خودروسازی، باید استاندارهای لازم را رعایت کنند تا منجر به افزایش آلودگی هوا نباشند.
وی  افزود: نان مردم هم باید کیفیت لازم را داشته باشد چرا که مستقیم با سلامت مردم ارتباط دارد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: همچنین بسته بندی میوه و سایر محصولات که ویژه  صادرات است باید  منطبق با کیفیت و استاندارد لازم باشد تا بازار جهانی از دست نرود.
آیت الله دری گفت: حوزه دارو و درمان از بخش‌های مهم دیگر است که باید کیفیت لازم را داشته باشد چرا که سلامت مردم حائز اهمیت است و مردم از این لحاظ باید اطمینان خاطر داشته باشند که مسئولان حافظ سلامت آنها هستند.
دکتر مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این دیدار گفت: شورای‌عالی استاندارد طی یکسال گذشته دوبار با حضور رییس جمهور تشکیل جلسه داده است، این در حالیست که از ابتدای انقلاب اسلامی تا زمان استقرار دولت سیزدهم، تنها دوبار این جلسه با حضور رییس دولت وقت برگزار شده بود.
دکتر اسلام پناه، با بیان اینکه کیفیت حق مردم است؛ در رعایت آن با کسی تعارف نداریم، افزود: این سازمان خطوط قرمزی را در حوزه استاندارد کالاها برای خود ترسیم کرده است که  تحت هیچ شرایطی از آن کوتاه نخواهد آمد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: کیفیت کالا و خدمات حق‌الناس است و کسب رضایت مردم در اولویت قرار دارد.
وی با بیان اینکه حوزه سوخت یکی از بخش‌هایی است که در خصوص آن هیچگونه تساهل و تسامحی درنظر گرفته نمی‌شود اظهارداشت: کالاهای اساسی از دیگر مواردی است که اجازه عبور از خط قرمزها را ندارد و در همین ارتباط نظارت بر کیفیت آرد و نان در دستورکار جدی قرار دارد. 
دکتر اسلام پناه خاطرنشان ساخت: نظارت بر کیفیت خودروهای تولیدی از تأکیدات رییس جمهور است که در همین رابطه در یکسال اخیر ۵ خودروی ، تیبا یک و دو، ساینا، پژو۴۰۵ و سمند با توقف تولید مواجه شدند و این موضوع طی ۴۳سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
دبیر شورای عالی استاندارد تصریح کرد: بی تردید هریک از خودروهای تولیدی دیگر که براساس استانداردها تولید نشوند به سرنوشت پنج خودروی مذکور دچار خواهند شد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه از ورود استاندارد به حوزه خدمات عمومی، حاکمیتی، قانونی اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای حرکت در مسیر سند تحول سازمان ملی استاندارد دنبال می شود.
دکتر مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران عصر امروز، برای شرکت در جلسه شورای استاندارد استان و تجلیل از واحد‌های نمونه استاندارد به استان مرکزی سفر کرد.