social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

دوشنبه1402/3/8

11:30:5

100

بازار استان مرکزی زیر نظر کارشناسان استاندارد

به گزارش اداره کل استاندارد استان مرکزی طرح جامع اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) با هدف نظارت بر اجرای استاندارد کالاهای بازار عرضه استان آغاز شد.
معاون ارزیابی انطباق اداره کل گفت: این طرح با هدف ارزیابی انطباق کالا بوده که با حضور کارشناسان‌ اداره کل و به منظور کشف کالای غیراستاندارد به اجرا در آمده است و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
محمود نصرالهی ادامه داد: در طرح بازرسی از بازار کارشناسان از کلیه مراکز اعم از انبار، عمده فروشی، خرده فروشی، عرضه، توزیع و ... نظیر فروشگاه های زنجیره ای و سایر اصناف بازدید و بازرسی می کنند و موارد دارای عدم انطباق شناسایی و گزارش خواهد شد.
نصرالهی افزود: مطابق بند ۲ ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، در صورتی که واحدهای صنفی به تمرکز، توزیع و فروش کالاهای غیر‌استاندارد مبادرت کنند مجرم شناخته شده و به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.
وی در ادامه با بیان این که هدف اصلی از اجرای این طرح، ناامن سازی بازار برای عرضه ی کالاهای غیراستاندارد و بی کیفیت بوده گفت: اداره کل استاندارد به عنوان مدعی العموم کیفیت در این مورد ذره ای از حقوق مردم عقب نشینی نخواهد کرد.
بر اساس ماده ۴۰‌ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تولید کالاها با جعل نشان و یا تمرکز، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری که فاقد نشان استاندارد ایران باشند جرم بوده و با تولیدکنندگان و توزیع کنندگان این دست از کالاها برخورد خواهد شد.

 

تصاویر