social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

شنبه1403/1/18

23:07:3

143

بررسی صحت عملکرد ترازوی طلا فروشی‌ها در استان مرکزی

در راستای طرح تشدید نظارت استاندارد بر وسایل توزین و سنجش مورد استفاده توسط اصناف، بازرسان اداره کل استاندارد استان مرکزی صحت عملکرد ترازوهای طلا فروشی‌ها را بررسی کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مرکزی، از آنجایی‌که نظارت بر تولید و عرضه طلا و تعیین عیار فلزات گرانبها از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران می‌باشد، کارشناسان اداره اندازه شناسی این اداره کل، در ادامه اجرای طرح تشدید نظارت استاندارد بر وسایل توزین و سنجش مورد استفاده توسط اصناف، عملکرد ترازوی طلا فروشی‌های استان را مورد بازرسی و ارزیابی قرار دادند.
در طی سال چندین مرتبه از سوی اداره کل استاندارد استان مرکزی بازرس برای بررسی ترازوها فرستاده می‌شود و اگر ترازوی یک طلا فروش بیشتر از ۱۰ سوت اختلاف وزن داشته باشد و این امر ۳ مرتبه مشاهده شود، ابتدا به آن واحد صنفی اخطاریه ابلاغ می‌شود و بعد از آن در صورت عدم توجه رعایت موازین استاندارد و مشخص شده از طرف اتحادیه و استاندارد، آن واحد صنفی پلمپ می‌شود.
در پایان ضمن یادآوری الزام کنترل علامت استاندارد و کد شناسایی توسط فروشندگان و خریداران مصنوعات طلا، به تمامی واحدهای صنفی عرضه مصنوعات طلا و نیز خریداران تاکید می‌گردد از خرید و فروش هرگونه مصنوعات طلا بدون علامت استاندارد و کد شناسایی طلا خودداری کنند.

تصاویر