social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

يكشنبه1403/2/30

14:28:1

163

تعلیق پروانه کاربرد علامت استاندارد سه واحد تولیدی عایق رطوبتی در استان مرکزی

پروانه کاربرد علامت استاندارد 3 شرکت تولید کننده عایق رطوبتی بام (ایزوگام) در شهرستان دلیجان، با توجه به عدم رعایت الزامات کیفی محصول و افزایش امتیاز منفی، تعلیق گردید و تا رفع نواقص کیفی و رفع تعلیق پروانه استاندارد اجازه تولید محصول را نخواهند داشت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مرکزی، با توجه به اینکه فرآورده عایق رطوبتی مشمول استاندارد اجباری می‌باشد، مطابق با ماده 40 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، هرگونه تولید این کالا بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تائیدیه آن جرم محسوب می شود و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.
مدت اعتبار پروانه های استاندارد سه سال است و در این مدت به طور مستمر از نمونه تولیدات واحدهای تولیدی دارای پروانه نمونه برداری و آزمون انجام می شود و چنانچه تولیدات آنها با استاندارد مطابقت نداشته باشد و امتیاز منفی تولیدات آنها افزایش یابد، پروانه استاندارد واحد تولیدی تعلیق و یا ابطال می گردد.
خاطرنشان می‌گردد، شهروندان هنگام خرید می توانند برای اطمینان از اصالت نشان استاندارد درج شده برروی محصولات، کد ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند.