social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

يكشنبه1402/12/20

21:08:4

78

بازدید مدیر کل استاندارد استان مرکزی از نمایشگاه عرضه محصولات عید و ماه مبارک رمضان در شهرستان اراک

مدیر کل استاندارد استان مرکزی به منظور نظارت مستقیم بر پایش کمیت محصولات عرضه شده در نمایشگاه بین المللی شهرستان اراک حضور یافت و در این بازدید از بخش ها و غرفه های نمایشگاه بازدید و با فروشندگان و خریداران به گفتگو پرداخت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مرکزی، این بازدید با حضور معاونین و کارشناسان اداره کل استاندارد استان، در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نظارت مستقیم بر پایش کمیت اقلام پُر مصرف ایام نوروز و ماه مبارک رمضان صورت گرفت.
مدیر کل استاندارد در این بازدید با اشاره به ماده ۱۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تاکید کرد: کلیه وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی باید مورد آزمون دوره‌ای قرار گرفته و دارای برچسب تاییدیه صحت عملکرد باشند.
میرنظامی در پایان خاطر نشان کرد: مطابق با ماده ۴۶ قانون و تقویت توسعه نظام استاندارد، ترازوهای فاقد آزمون دوره ای، غیر مجاز می باشند و در صورت مشاهده با صاحبان آنها برخورد قانونی انجام خواهد شد؛ لذا تمامی اصناف موظف به همکاری با آزمایشگاه هستند و در صورت عدم همکاری و یا هرگونه ممانعت از انجام کار به تعزیرات و مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 

تصاویر