social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

پنجشنبه1403/1/16

22:53:4

195

توسط اداره کل استاندارد استان مرکزی

نظارت استاندارد بر ترازوهای واحدهای صنفی عرضه میوه و تره بار

طبق قوانین سازمان ملی استاندارد ایران انجام آزمون صحت عملکرد ترازوهای مورد استفاده در داد و ستد عمومی واحدهای صنفی الزامی است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مرکزی، کارشناسان اداره اندازه شناسی این اداره کل، در راستای اجرای طرح ویژه عیدانه و رمضان سازمان ملی استاندارد ایران عملکرد ترازوی واحدهای سیار میوه و تره بار را مورد بررسی قرار دادند. 
بر اساس ماده 12 قانون تقویت و توسعۀ نظام استاندارد تمامی وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی باید مورد آزمون دوره‌ای قرار گرفته و دارای برچسب تأییدیه صحت عملکرد باشند.
ضروری است اتاق اصناف شهرستان و روسای اتحادیه های سایر اصناف نیز در راستای انجام آزمون و جلوگیری از ضایع شدن حق مردم با اداره استاندارد همکاری کنند ضمن اینکه با اصنافی که از بازرسی نمایندگان استاندارد جلوگیری کنند مطابق قانون برخورد خواهد شد.
در پایان لازم به ذکر است، هم استانی های گرامی در صورتی که هرگونه تخلف در ارائه خدمات و عرضه کالای غیر استاندارد را مشاهده نمایند، می توانند از طریق شماره تلفن 1517 موضوع را به این اداره اطلاع تا کارشناسان بلافاصله نسبت به دفاع از حقوق مصرف کنندگان و پیگیری موضوع اقدام نمایند.

 

تصاویر