social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1402/3/1

16:08:5

155

آسانسور اماکن دولتی و عمومی استان مرکزی باید استانداردسازی شوند

به گزارش معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان مرکزی، پیرو مصوبات شورای استاندارد استان که در دو مرحله شهریور ماه و آذر ماه ۱۴۰۱ برگزار گردید مقرر شد، مسئولان اماکن دولتی و عمومی دارای آسانسور نسبت به استانداردسازی و دریافت تأییدیه ایمنی آسانسور اقدام نمایند.
محمود نصرالهی افزود : با توجه به این‌که برخی از اماکن دولتی و عمومی تا کنون جهت دریافت این تأییدیه، اقدامی انجام نداده اند در کمیته فنی آسانسور استان شرکت های بازرسی مکلّف شدند، مطابق دستور دادستان مرکز استان نسبت به اخطار و در صورت لزوم پلمب آسانسور اقدام نموده و تا بیستم خرداد ماه سال جاری تمام اماکن دولتی در خصوص این امر مهم تعیین تکلیف شوند.
نصرالهی خاطرنشان کرد: با توجه به این که دریافت تأییدیه ایمنی آسانسور بدون هیچ استثنائی برای کلیه مالکان و بهره برداران آسانسور اجباری می باشد، شرکت های بازرسی موظف اند در صورت بروز هر گونه ممانعت جهت بازرسی، موارد را به اداره کل اعلام نمایند تا بر اساس قانون، اقدام حقوقی مناسب صورت گیرد.
 معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد ادامه داد: در راستای آگاه سازی شهروندان در خصوص اجباری بودن استانداردسازی آسانسورها و هم چنین نحوه ی اعتبارسنجی تأییدیه سالیانه ایمنی آسانسور، از طریق ارسال پیامک انبوه اقداماتی صورت گرفته است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هموطنان می‌توانند از طریق ارسال شناسه ملی نصب شده در محل کابین به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از استاندارد بودن آسانسورها اطمینان حاصل نمایند.